Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

fredag den 6. november 2009

Skinkestang

Så fik jeg fri og bakset den dersens skinkestang sammen :) det er altså virkelig en vinder når aftensmaden skal gå stærkt. Jeg ville egentlig have lavet dejen selv, men havde minus tid..

Skinkestang
  • 1 plade færdig pizza dej (bryder mig ikke rigtig om butterdej)
  • 200g. philadelphia natural el. andet mærke
  • 200g. skinke i strimler
  • ca. 2½ spsk finthakket purløg (efter smag)
  • ca. 1½-2 spsk. dijon sennep
  • salt, peber
  1. Hele skidtet, undtagen dejen doh!, blandes og smages til.
  2. Læg fyldet langs midten af dejen og klip skrå strimler i dejen som nedenfor. 1 cm mellemrum ind til fyldet.
3. Fold endeflappen ind over fyldet og fold skiftevis strimlerne skråt ned over fyldet.


4. Bag stangen ved 200g. i 13-15 min. (og ja jeg var meget sulten og blev tilsidst træt af at gøre det pænt ;) )


haps, så der der aftensmad :)
Note to self: put evt. en god håndfuld fintrevetgulerod i for at friske den lidt op og spises med salat :)

5 kommentarer:

Kathrine sagde ...

Mmm, ser godt ud! Blir' helt sulten - må prøve den opskrift en dag :)

Piskeriset sagde ...

Det ser både lækkert og let ud! God idé til aftensmad :-)

MissMuffin sagde ...

Jeg elsker også sån en skinkestang, men den blir altså bedst med butterdej og pikantost:)

Linebinevaskemaskine sagde ...

Trine: det er også hurtigt og let at lave :)

Linebinevaskemaskine sagde ...

Piskeris: tak :)

MissMuffin: Jeg er med på pikant osten ;) osten med naturel er meget ostet i det, men butterdej ydrk! :)

Send en kommentar