Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

søndag den 28. marts 2010

Pizza & The Lovely Bones

Den sidste uge her i praktikken har været noget hektisk, men ikke mere hektisk end at jeg sagtens kunne finde tid til at tage i bio med Bitten og The Lovely Bones :) Ligesom Bitten havde jeg ikke rigtig noget færdigt indtryk af filmen lige efter, og føler først nu er de er færdig med at rumstere i mit hovede. Jeg tror simpelthen ikke at jeg kunne rumme filmen på daværenden tidspunkt, da den simpelthen er så.. så flot, skæv, grum, gåsehudsfremkaldende, fantastisk, dyb, livsbekræftende, speciel, stemningsfulde og overstrømmende. Du kommer hele følelsesspektret igennem og jeg tror der var flere gange hvor mig og Bitten næsten sad på skødet af hinanden af lutter pinefuld spænding. Det er rigtig smuk film både menneskeligt og rent billedligt, jeg er glad for jeg så den i biografen :)
En anden bonus var at jeg fik min forsinkede fødselsdagsgave af Bitten, nemlig "Fantastiske kager".

der er bare så mange sjove opskrifter i og den indeholder både bogen med alverdens cupcakes OG bogen med cookies. Det er en gave der batter :) jeg glæder mig helt fantastisk til at afprøve den og er sikker på at mig og Bitten godt kan arrangere en bage "date" og noget dans med Wii'en.
Tirsdag fik jeg bakset en pizza med mit yndlingsfyld sammen. serrano, parmesan og rucola, yum! Opskriften, specielt på bunden, fandt jeg hos Nicholaine. resten var sådan lidt på gefühl.

Pizza med serrano, rucola og friskrevet parmesan (4 sultne pers.)
Bund:
  • 560 g. durummel
  • 10 g. gær
  • 4 dl. vand
  • 2 spsk olivenolie
  • 1 tsk groft salt
  • 2 håndfulde græskarkerner
  1. Bunden skal laves aftenen før, så den kan stå og sove natten over i køleskabet :)
  2. Lun vandet og opløs gæren heri.
  3. Tilsæt olie, salt og græskarkerner.
  4. Rør melet i lidt ad gangen. der skal måske lidt mere i.
  5. Ælt dejen grundigt igennem, læg den i skålen og dæk med et viskestykke.
  6. Sættes i køleskabet natten over.
  7. Opvarm ovnen til 225 grader med bagepladen i.
  8. Rul dejen tynd ud og tilpas den så den fylder bagepladen.
Fyldet:
  • 2 kugler frisk mozzarella
  • Cherry/blomme tomater skåret i både
  • 100 g. serrano skinke
  • masser af friskrevet parmesan
  • en god basilikum pesto, gerne hjemmelavet.
  1. Fordel mozzarellaen og tomatbådene over bunden og bag den 15-16 min. ved 225 grader.
  2. Fordel rucola, serrano skinke og parmesan over den varme pizza. dryp herefter med pesto og drys evt. friske basilikum blade over :)
Note: Jeg elsker jo det fyld, så den sad bare lige i skabet :) og jeg blev simpelthen så positivt overrasket over bunden. sprød og lækker med godt bid. De græskar kerner var rigtig gode deri, da de gav struktur og en rigtig lækker smag.
I fredags havde vi sidste dag i praktik, så var var en frygtelig dag :( øv hvor gjorde det ondt i hjertet at sige farvel og tage afsted derfra. Jeg var simpelthen så glad for at være der og det er svært ikke at tænke på hvordan det kommer til at gå beboerne. Men jeg håber og tror på det bedste :) selvom mange ikke kan påskønne det er de nogle fantastiske mennesker. Jeg har udviklet mig rigtig meget, både personligt og fagligt, i de 9 uger og jeg kan nu selv føle at jeg er ved at blive en ergoterapeut ganske langsomt. Om et års tid er jeg færdig og skal til at stå på egne ben ude i den store verden, det kræve vidst nogle seriøse voksenpoint ;)
Jeg havde bagte omkring 35 hindbærsnitter til at tage med til fredagskaffen på praktikstedet og de vakte vidst lykke. de blev ihvertfald spist og jeg fik også lige smidt nogle ned på Daniels arbejde. Billederne tog jeg med min Iphone, da kameraet var gået i skjul. Nu er jeg ikke så frygtelig Iphone kyndig endnu, så det må blive en ommer med de hindbærsnitter så jeg kan få nogle flotte billeder hvor hele køkkenet ikke er gnattet ind i gul påskeglasur :)
Lige p.t. har jeg gang i en omgang "tøm køleskabet boller" med gulerødder, sweetepotato, ananas, rucola, solsikkekerner, sesam, hørfrø, almondbutter, koldskål og creme fraich i. For søren jeg er spændt på udfaldet ;) Jeg har det simpelthen så skidt med at smide mad ud, så jeg håber de bliver gode.
I aften står den bare på sofahygge, chailatte og Ben & Jerry's Cookiedough Ice cream! En perfekt måde at afslutte en weekend på og gøre sig klar til skolestart i morgen.

0 kommentarer:

Send en kommentar