Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

tirsdag den 14. september 2010

Jeg har set lyset..

Jeg er begyndt at læse Sidneylise og der var bare noget der klikkede.. faldt på plads i sjælden om du vil, de har virkelig fat i den lange end af livet og hvordan tingene er. Åha jeg er underholdt på højeste plan :) Jeg er fan!
Noget der fangede mig var der her: Ting som alle andre kan lide, men som jeg ikke kan lide! Det med Roskilde minder mig sådan om når der er karneval her i Aalborg (ikke helt det samme I know), da man aaltid bliver spurgt om man skal med til karneval og hvorfor dog ikke. Det er tydeligt at folk syntes det er utroligt mærkeligt, når alle andre er helt oppe at køre over det og nærmest lever og ånder for det.
Der er en masse dejlige ting ved karnevel f.eks optakten med de professionelle dansere op til dagen, alle aktiviteterne i byen og stemningen hele ugen.

Det er selvfølgelig også optur at man endelig har en mulighed for at male sig grøn, spraye sit røde hår lille og rende rundt med de vildeste øjnvipper hele dagen. Se det er nemlig sjovt og ikke så lidt endda. Det ville jeg gøre (igen) ganske ædru :) Det er også hyggeligt at være kreativ når karnevalsvognen skal laves, men jeg magter ikke at slæbe den hele vejen igennem aalborg centrum i en brandert mens jeg forgæves leder efter et af de alt for få toiletter og derfor er nød til at tisse i havnen eller en eller anden uskyldig busk eller port. Når du så har gjort hvad det nu var du skulle gøre kan du bruge den næste time/halvanden på at finde din gruppe der er over alle bjerge og har smidt deres telefoner i en pøl tis, da det mere er reglen end undtagelsen..
Jeg magter bare ikke de manglende toiletmuligheder, at skulle undvige alle glasskårene (for mine fødders skyld) mens man trækker vognen og at vejen er så klistret at du flere steder har svært ved at flytte fødder (du kan faktisk se en del såler fra andres sko der er blevet revet af når folk er gået forbi).
MEN jeg elsker udklædningerne og at folk ser så sjove ud (selvom Bh, G-streng og vinger åbenbart er den gængse opfattelse af både engel, fe og prinsesse). Karneval kan være rigtig sjovt, jeg gider bare ikke drikke mig sanseløs beruset under de forhold :) det er jeg simpelthen for magelig til.

et andet indlæg der får mig til at slå kolbøtter (selvom jeg ikke kan) er det her om betonede i'er. Uha det er godt :) det gør helt ond i sjælen når folk siger Pernelle/pernælle i stedet for Pernille og kekset i stedet kikset.. mah.. det er bare to ord der bliver slagtet :)
Jeg er jysk og har også min del af "ordslagtning", tro mig, jeg bliver mobbet groft når vi er på Fyn. Jeg nævner i lige "æj" "væj" og "skæj" (altså æg, væg og skæg). Jeg har en forkærlighed for "kavt", elsker "træls" og be'r tit folk om at høkke sig :) Jeg er god til at gøre noget måget, hader når mine nye Nike sko skauer og kan måske godt finde på moll selvom det ikke er mine æbler ;)

7 kommentarer:

Anja sagde ...

Uh ja, Sidney Lise har jeg været vild med fra starten. Men nu synes jeg dog de er ved at falde lidt af på den. Hehe. Som om de prøver for hårdt om man vil. Men de har helt sikkert lavet nogle gode indlæg gennem tiden.
Har det lidt på samme måde som dig med karneval, bortset fra jeg ikke er så vild med at klæde mig ud. Men jeg synes det hele er super sjovt, lige indtil man skal ind i paraden. Og jeg holder mig tilbage med at drikke da jeg godt ved det er umuligt med toiletstoppene. Sidst så jeg ikke min gruppebuddy igen den dag efter hun var gået på toilettet. Haha. Så jeg ender med at gå hjem når vi er kommet ned til parken, enten fordi jeg skal tisse og er sulten eller fordi jeg er blevet væk fra gruppen og ikke er fuld nok til at få nye bedste venner.
Og lige som det sidste i denne snart lange kommentar. Jeg siger PernElle og griner af dem der siger det med I, fordi det har jeg sgu aldrig hørt hernede på sydsjælland. Haha. Og hvad faen betyder moll? Den er jeg ikke stødt på de sidste 5 år ;-)

Anja sagde ...

Btw, hvis du godt kan lide sidneylise kan du måske også lide SUS. Ved ikke om de er "for alternative" men jeg synes de skriver geniale indlæg. Og så er de lige rykket til London et halvt år ;-) http://sos-su.blogspot.com/

Linebinevaskemaskine sagde ...

jeg eeelsker mange af deres gamle indlæg :D
Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste der har det sådan med karneval, I'm not the only freak ;)At gå på moll er er når man f.eks. stjæler naboens æbler :D eller blommer for den sags skyld.

Piskeriset sagde ...

Du er den kæreste ork, jeg nogensinde har set - og jeg har altså set en del gennem de 13 år, jeg har spillet liverollespil! :-D

Anja sagde ...

Arh, så moll = rov i min ordbog. Hihi

Linebinevaskemaskine sagde ...

Åhr hvor er du sød piske :) jeg gik også efter at være sådan en lidt sød en ;)

Anja: præcis ;) rov lyder bare så voldsomt :D

Janne B.T. sagde ...

Har slet ikke læst Sidneylise men kunne være, jeg skulle prøve. Det med de jydske ord, kender jeg dog godt. Skauer er da det bedste ord! Og ingen aner hvad det betyder :(

Send en kommentar