Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

søndag den 5. juni 2011

Oreo is med hvid chokolade

Det sidste projekt i bacheloropgaven blev sat efter nogle meget lange dag. Torsdag var vi igang på skolen fra 8-24 og fik endelig gjort det sidste færdig. Fredag morgen blev den trykt i 4 eksemplare og i morgen har jeg ansvaret for at få dem afleveret godt og sikkert på skolen :) Det er virkelig surrealistisk at det er ovre efter alt det arbejder og alle de frustrationer. Nu gælder det den sidste eksamen den 22. juni og så regner jeg stærkt med at kunne kalde mig for uddannet ergoterapeut :)  så er det bare jobbet der mangler, men det skal nok komme :) indtil det gør, skal jeg bare have styr på a-kasse og fagforening, der er noget af et cirkus at finde rundt i.
I fredags blev der holdt lidt spontan grill hygge med et par af yndlingstøserne, der egentlig bare startede som en aftale om at mødes hos Paradis is. Jeg havde ½ fløde der skulle bruges og skålen til min ismaskine i fryseren, så der blev hurtigt bakset en omgang hjemmelavet is sammen :)


Oreo is med hvid chokolade (ca. 1,3 l)
- 4 æggeblommer
- 140 g. sukker
- ½ l piskefløde
- 2,5 dl mælk
- korn af en vanillestang
- 1 rulle oreos (154g.), knust groft
- 50 g. hvid toblerone (eller hvad du nu lige har), hakket

1. Pisk æggeblommerne luftige sammen med sukker og vanillekorn i 3-4 min. til sukkeret er opløst.
2. Hæld mælk og fløde mens du pisker på laveste trin.
3. Frys på ismaskine.  jeg gav den ca. 35-40 min. og tilsatte oreos og chokolade et par minutter inden isen var færdig.

Note: det er en hyggelig og rar is, der er meget Ben&Jerry-ish med de gode stykker i :) Den mætter en helt del, så du spiser ikke voervældende meget ad gangen. Jeg kunne bedst lide den dagen efter, da oreo'erne så havde suget lidt is til sig.

Enjoy!

4 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Jeg krydser fingre for en god eksamen og job lige bagefter :-)

(også selvom du blogger om sådan en lækker is, når jeg er lækkersulten ;-))

Tante Grøn sagde ...

Held og lykke med eksamen:)

Lækker is - må jeg lige høre hvor du har de små hjerterkrymmel fra?

A + K = ♥ sagde ...

Hvor ser det godt ud (:

Gid det var mig, der snart kunne kalde mig uddannet ergoterapeut - men der er lang vej fra modul 2, især anatomi trækker tænder ud for tiden - yaiks!

- Anne

Linebinevaskemaskine sagde ...

Piske: tak :) det kunne nu over rat med et job ret hurtigt.
Det med isen er bare hævn ;)

Tante Grøn: Tak skal du have :D jeg mener helt bestemt at krymlen er fra Wilton

Anne: du skal nok klare den :) bare sørg for at lave dine egne "dumme" huskeregler. Lige pludselig går tiden bare hurtigt.

Send en kommentar