Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

mandag den 3. september 2012

Chewy chocolate chip oreo cookies

Sommeren er da vist ved at være godt og grundigt væk desværre, men efteråret er nu også ganske rart på nogle punkter. Jeg ville bare sådan ønske at jeg havde haft flere fridage mens der var sol, men så må jeg jo tage syd på når mit vikariat engang er færdigt.

Til gengæld er det meget sjovere at bage når vejret er lidt køligere i det og disse cookies er absolut ingen undtagelse. De er så hyggelige! Sprøde i kanten, chewy i midten og fyldt med "jenne go' sa'er".

cookies, chocolate chip cookies, oreo cookies, chewy cookies chewy chocolate chip oreo cookies, chocolade cookies
inspireret af Lovin' from the oven
Chewy Chocolate Chip Oreo Cookies ca 20 stk
125 g smør, let blødt
6 spsk sukker
6 spsk mørk muscovadosukker
1 æg
1 tsk vaniljeekstrakt
140 g mel
1/2 tsk natron
1/4 tsk salt
10 grofthakkede oreos
150 g chocolatechips eller grofthakket chokolade

1. Rør smør, sukker og muscocadosukker godt sammen.
2. Tilsæt æg samt vanilje og rør godt.
3. Bland med, natron samt salt og rør det i dejen lidt efter lidt.
4. Rør chokolade og oreos i med håndkraft.
5. rul 2-3 spsk dej til en kugle, placer en på en bageplade med bagepapir og tryk den let flad.
6. Cookiesne bages ved 180 grader i ca. 12 min men hold øje! Lad kagerne køle af på bagepladen i 5 min før du flytter dem til afkøling på en bagerist. De bliver sprøde i kanten og på overfladen når de køler af.

Jeg ku' godt!

Intet køligt vejr med nybagt cookie uden noget varmt at drikke og på de kolde, regnfulde dage har min Tassimo rigtig været sat i sving.

tassimo maskine, tassimo kapsler, kapsel maskine, tassimo
Der bliver bl.a. lavet cappuccino

 I feel pretty, oh so pretty :)

Suchard kapsel, Suchard tassimo, tassimo kakao, Suchard
 Og Lækker, skummende varm kakao!

 Specielt Suchard kakaoen er jeg blevet ret glad for da den ikke er så sød i det og har lækkert skum.

Efter en lang arbejdsdag er det faktisk ikke så skidt endda :) Jeg er ihvertfald rigtig glad for maskinen og det er min bedre halvdel mildest talt også.
Men men men nu det absolut skal blive kold, kan simreretter, chai latte og cremede supper da bare komme an! Jeg står klar med tæpper, gode film og indendørshygge :)

9 kommentarer:

Kristine (CookieCrumble) sagde ...

F*** Yoooou ! Var det ikke noget med, at du bagte sådan en omgang til bilturen på søndag? :) Muahhaha!

Camilla sagde ...

mmmm - de lyder SKØNNE! Men det bliver nu ikke denne opskrift her fra din side, jeg snart skal lave med oreos - men "verdens bedste kage", som jeg gik glip af - jeg glæder mig allerede :o)

MissMuffin sagde ...

Uhm, de ser gode ud- og den fine lille skål fra Royal Copenhagen er da vidst den næste tilføjelse til samlingen herhjemme..
Herhjemme har vi også indviet efteråret- med suppe og forkølelse:(

Luna sagde ...

Årh de lyder lækre! God ide med oreos, dem elsker jeg bare!

Pernille sagde ...

Og jeg skal da nok stå dig bi til at nyde simreretterne og de gode film :D

Anonym sagde ...

Ej jeg elsker gode sager, især OREO, mums, den vogn hopper jeg på. Elsker også kakao, og den ser da vildt lækker ud til at være sådan en automat kakao, mums :-)

MariaSilje sagde ...

mmmh, de ser lækre ud! (:

//Maria Silje
www.hairbymariasilje.dk

Linebinevaskemaskine sagde ...

Kristine: haha :D uha hvis blot jeg havde tiden lige der, men du må gerne bage en røvfuld cookies :P

Camilla: Åh det var så tragisk at du gik glip af den ;) du må bestemt lave den.

MissMuffin: Jeg elsker bare den lille fine skål :) den skal d da ha' ;)

Luna: Oreos gør sig ganske godt i ret mange ting :) Mmmm

Pernille: Se det lyder bare hyggeligt :D

Monstercircus: De smager bare rigtig godt :) Jeg synes faktisk de er rigtig gode deres produkter og hurtige lige at gå til.

Mariasilje: Det er de bestemt også :)

Libbie sagde ...

Jeg har nu prøvet at bage disse, men øv Line hvorfor endte jeg op med en hel bageplade småkager som var rendt sammen!!!?
Jeg måtte skære dem ud i små firkanter :)
Min søn sagde, mor du bager de grimmeste småkager, men de smager godt :) ha ha hvad gør jeg forkert???
kh Libbie

Send en kommentar