Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

onsdag den 26. september 2012

Køkkenmøde med HTH

I sidste uge var vi til møde hos HTH, for at vælge elementer til køkken, soveværelse, bryggers og badeværelser. For at være helt ærlig, var det en lidt angstprovokerende oplevelse at skulle tage alle de beslutninger. Vi skal jo forhåbentlig kigge på vores valg i mange, mange år fremover. Laver vi en brøler, er det udelukkende vores egen skyld og vi kan ikke skyde skylden på en "tidligere ejer" ;) Det må give seriøse voksenpoint, når man vælge køkken!

Kilde HTH - model next
Da vi regner med at vi kommer til at bruge ret meget tid i køkken/alrum, lagde vi meget vægt på at køkkenet. Det må ikke skrige alt for meget og skal gerne friskt ud nogle år endnu :) Modellen vi har valgt hedder Next og er i hvid højglans. Jeg havde egentlig sagt at jeg ikke ville have højglans, meeen.. ja.. Jeg tror det bliver rigtig flot og jeg glæder mig sådan til at få et lækkert køkken :) Vi har valg at vi skal have skuffer frem for låger, der hvor det er muligt. Alle låger kan også fåes med "skuffelook", dvs de ligner skuffer udenpå, men hold op hvor tror jeg at der kan samles en masse unødvendig skidt deri.
Køleskab, fryser og opvaskemaskine (yay!) bliver alle indbygningsmodeller og dækkes at matchende låger. I kan lige se de første tegninger vi har fået tilsendt :)

 Tegningerne er selvfølgelig ret grove og fliserne er ikke dem vi har valgt. loftet er dog helt rigtig :)

Køkken/alrum set fra vores ovn. Det er lidt svært at se på tegnignen men "øen" består faktisk at 4 elementer/skuffeskabe. et skuffeskab i hver side og et skab, samt en opvaskemaskine i midten. Vi har også valgt et tilkøbe en ekstra stor og ekstra dyb, underlimet? vask.

Det resterende køkken med induktion består selvfølgelig også af 4 elementer, det er dog kun store, dejlige, dybe skuffer ;) På bagsiden af "øen" kommer der små skabe til glas osv. Bordpladen er laminat, suk hvem der bare havde råd til sort granit! Ej jeg tror det bliver så fint. Den er sådan lidt i lyst trælook, uden afrundinger og 3 cm tyk. Bordpladen bliver også fuget mod væggen, frem for at bruge en liste.

Ovnsektionen set fra væggen ud til. Der ryger rigtig meget af pladsen til køl og frys. Frys til venstre og køl til højre, af rent praktiske årsager, da vi oftere skal i køl.

Bryggers/entre med nogle ret billige, men pæne elementer. Vi har selvfølgelig prioriteret køkkenet højest :) bordpladen fra køkkenet går dog igen her, for at skabe en rød tråd.

Det lille badeværelse har et standart spejl og får "kun" et par skabe til at starte med. De er dog fra Next serien, ligesom køkkenet samt ens bordplader. Vi har desuden valgt væghængte toiletter på begge badeværelser.

Det store badeværelse, der ligger ved soveværelset. Igen Next, med skuffet i højre side og laminatbordpladen :) Spejlet er et tilkøb, da det er ekstra bredt.

Nu begynder det da at blive en lille smule mere virkeligt! Det fiktive hus begynder efterhånden at tage form og blive til en lidt mere håndgribeligt hus :) Det er så spændende og jeg havde slet ikke nogen anelse om alle de mærkelige ting der skulle tages stilling til mht. køkken. Øj så mange sjove og underlige detaljer ;) Næste møde er med Uggerly (el), hvor vi skal tale om ledninger, stikkontakter og hvidevarer.. Jeg var rimelig dominerende med køkken, så må Daniel tage sig af alt det elhalløj ;) måske undtagen hvidevarer :p

Nå, hvad synes i? Gode råd, fif og ideer modtages som altid utrolig gerne :)

13 kommentarer:

Louise sagde ...

Det bliver så spændende! jeg glæder mig ihvertfald til at se det :D Jeg må på jagt efter en lækker indflytningsgave til jer. ønsker modtages gerne

MissMuffin sagde ...

Det bliver godt nok spændende:)
Jeg får heldigvis et køkken uden de store dikkedarer og uden behov for renovering, for jeg kan slet ikke overskue at skulle vælge et drømmekøkken (eller at skulle skændes med Kristian om at der skulle være max. krummelurer, haha)..
Hvilken ovn har i valgt? Den nede i huset er af ældre dato, så vi regner med at den skal udskiftes inden for kortere tid. Havde egentligt drømt om alm. ovn og så gasblus, men det er der ikke plads til i mit lille køkken....

Helle sagde ...

Jaaaah - en hus-opdatering :-))

Det ser ret spændende ud, det I har valgt. Det bliver spændende, hvordan det så kommer til at se ud, når det bliver proppet ind i huset.

Synes det er godt, at I har lavet en rød tråd mellem de valgte elementer - ellers kan det nemt komme til at virke rodet, selvom det er i forskellige rum.

Glæder mig til næste opdatering :-)

Anneke sagde ...

Dejligt kökken.

Det bliver interessant at se, hvordan det hele ser ud i virkeligheden.
Er der egenlig extra isolering mellem ovn og köl/frys? Ikke at ovnens varme = stigende strömforbrug hos köl/frys.


Kristine (CookieCrumble) sagde ...

iiih altså - det er jo bare SÅ spændende. Jeg glæder mig meget til at kunne nyde godt af dine kreationer i det flotte køkken :)

heidi sagde ...

Der er næsten ikke noget bedre end nyt køkken :-)
Vi valgte også hvid højglans, selvom vi syntes det var lidt for klinisk i starten - men vi er rigtig glade for det i dag. Selvom der kommer fingre på, så er det nemt at tørre af, tit bare med et rent viskestykke, uden man behøver vand og sæbe. Man skal bare passe på ikke at tabe noget hårdt ned på kanterne - taler af erfaring....

Anonym sagde ...

Du kan glæde dig til væghængte toiletter. Mine er lidt højere end alm. toiletter, og det er jeg meget glad for.
Elsebeth

Linebinevaskemaskine sagde ...

Lousie: Det er jo først næste år :D men vi skal nok lave en ønskeseddel

MissMuffin: Det gør det! Jeg glæder mg også sådan til at besøge jer i det nye hus :) haha jeg tror nu godt at Kristian kan lige krummelurer i smug ;P
Ind til videre bliver det vist den her http://123hvidevarer.dk/index.php?main_page=product_info&cPath=343&products_id=22042 men det kan jo nå at ændre sig ;)


Helle: Det er vi også spændte på! Det er et at se det i et andet køkken, men noget helt andet i vores fremtidige hus :) Vi har virelig prøvet at lave en sammenhæng med ens bordplade og fliser, så jeg håber det lykkes.

Anneke: Jeg håber at det bliver rigtig godt :) Det mener jeg at vi får, men det er helt sikkert noget vi skal være opmærksomme på.

Kristine: Du kan tro i bliver inviteret mange gange :)

Heidi: jeg tror også jeg bliver helt vild ;) jeg tror også at vi bliver rigtig glade for det. Både rengørrings- og udseendsmæssigt :) haha jeg skal prøve at lave være ;)

Elsebeth: Det kan du også tro jeg gør :)

Louise sagde ...

Der er da heller ikke længe til! :D Jeg køber da allerede julegaver nu

Pernille sagde ...

Ser rigtigt lækkert ud :) og selvfølgelig er køkkenet vigtigst! :D Og den sorte granit kan vel komme med tiden?

Anonym sagde ...

Hej Line
At indrette nyt hus, især køkkenet, er bare så spændende. Køkkenelementerne i har valgt, er flotte og bordpladen kan jo skiftes ud på et senere tidspunkt, hvis i ønsker det. Husk endelig at få rigeligt med stikkontakter i køkkenet!!
Venlig hilsen
Inge V.

Anonym sagde ...

Stikkontakter. Det kan ikke siges for meget. Når du tror der er nok, så tilføj lige en ekstra. De kan ikke undervurderes. Også i Bryggers. Den underlimet vask bliver du SÅ glad for. Men jeg kan ikke anbefale at den bliver 2 delt. 1 stor vask. Skabsplads kan man heller ikke få for lidt af. Hverken i køkken eller bbryggers... Jeg har stålskuffer i en del af mine elementer og alm. Skuffer i andre. Det gav en god besparelse. Det er sp vigtigt på forhånd at have planlagt hvad der skal i skufferne. Har I tænkt på sokkelskuffer? Lena

Linebinevaskemaskine sagde ...

Louise: Der er SÅ lang tid til ;)

Pernille: Det er det nemlig ;) det kan den bestemt.

Inge V: Det er nogle store beslutninger, men ja, det er super spændende :) Det kan vi nemlig. Jeg er sikker på at vi bliver glade for det! haha ja ;)

Lena: hehe ja med den maskinpark jeg har er det nødvendigt ;) Vi har tilkøbt en ekstra stor vask jo, men den er bare ud i et. Tusind tak for alle dine fif :) det giver ideer og stof til eftertanke.

Send en kommentar