Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

onsdag den 12. september 2012

Sommerhus i Blokhus (mange pixi billeder)

For 1 1/2 uge siden var jeg i sommerhus i Blokhus sammen med en stor del af min familie :) Jeg tror vi var omkring 14 personer. Min kære morfar blev nemlig 80 år i juli og det var bare en utrolig hyggelig måde at fejre det på. Familiehygge og lækker mad! Det var så skøn en weekend :) Det eneste minus var dog at min far skulle opereres fredag og derfor havde rigtig ondt.
Jeg var ikke så god til at få taget billeder som jeg gerne ville, men fik jeg da taget. Bl.a. rigtig mange af hundene ;) så er i advaret!

 Og selvfølgelig var hundepigerne da med :) Fie og Pixi hyggede sig også.

 Også selvom Pixi ser temmelig utilfreds ud

 Med så mange mennersker er der konstant noget eller nogen der skal holdes øje med

Sådan ser hun ud når hun chiller ;)

Vi fik så mange rare sager den weekend. bl.a. denne helt fantastiske rødgrød, som min tante havde lavet. Jeg overvejer selv om jeg ikke skal have lavet sådan en portion.

Og min moster havde taget en ordentlig stak otellolagkager med.

Selvhavde jeg afvejet med og sukker hjemmefra og bagte en skøn citruskage. Jeg følte mig ret overskudsagtig og bagte også en portion fantastiske, svampede chokoladeboller.

Min mormor sneg sig til at stjæle lidt kage mens den stod til afkøling, før jeg fik taget billede ;) det er kun mormor der kan slippe afsted med det.

Min mor og tante var så friske at de ville i havet en tur! Der var temmelig koldt og temmelig blæsende, men de var faktisk der i et godt stykke tid.

Vi holdt os pænt inde på stranden

 I strid vind!

 Men både Pixi og Fie nød det :)

 Hundene var lidt frustreret over at min mor var ude i vandet og ville rigtig gerne derud

 Bare allerhelst uden at få dyppet pelsen!

 Det er jo vådt det skidt ;)

 Der faldt ro på hundene da min mor kom ind på land igen.

Hundevapperne <3 nbsp="nbsp" p="p">
 De hyggede sig så meget på stranden, men føj hvor var de våde og fyldt med sand.

Mmm en ordentlig skålfuld chokolade fra Aalborg Chokoladen til eftermiddagskaffen :)

Efter den hårde strandtur blev der holde hundespa i sommerhuset og det tog det sidste pip fra Pixi. Hun krøb i sin yndlingsposition.
 Og fik strukket godt ud efter alt den løben.

Fie var bare puttehund

 Pixi havde virkelig brændt alt sit krudt af og tog en temmelig lang morfar

 Åh ja hvem der bare var hund ;)

Så! det var alle billederne i denne omgang ;) opskriften på kagen kommer en af dagene. God onsdag!

16 kommentarer:

Anne-Mette sagde ...

Hvor ser det dejligt ud. Og ja hvem der bare var hund... :-)

Maj sagde ...

Jeg elsker billedspam af Pixi!!! So Cute :D

Det lyder som en dejlig tur i sommerhus - det er bare så skønt at komme afsted og få hygget igennem og spist rare sager :)

- Maj :D

Livet i Troldehulen sagde ...

Det lyder som en skøn og hyggelig tur, og så må jeg altså bare sige at Pixi virkelig er en lækkermås! :)

Helle sagde ...

Joh, det vist rigtigt, at der var mange hundebilleder i dette indlæg, men hvad gør det, når det er skønne billeder? Og så med en passende tekst, så flyver man jo igennem :-D

Ser ud til at have været en dejlig og RET forkælende sommerhustur! :D

Tillykke med morfar :-)))))

Anonym sagde ...

Sikken sød, nuttet, kær og alt for dejlig hund du har. Det må være det bedste du har i livet :).
JEG ELSKER DIN HUND... :)
så er det sagt......:):)
fortsat god dag.

Juuuly sagde ...

Hej Line -
hvilken slags race er Pixi? :) ?

Tante Sød..og den sure øko-citron... sagde ...

jeg har vist sagt det mange gange - men jeg er altså vild med billeder af Pixi

Bitten sagde ...

Jeg elsker modvinds-Pixi! Og så elsker jeg den skål med chokolader - men ville elske den højere, hvis den var hos mig lige nu...

Din mor og tante er tydeligvis gak gak. Brr.

Håber din kære far er i bedring :)

Linebinevaskemaskine sagde ...

krAm: Ja det ville ikke være tosset altid ;)

Maj: Dejligt :D det er også svært at lave være med at lave det. det er det nemlig! så dejligt :)

Livet i troldehulen:Haha det tror jeg hun får at vide dagligt :) hun må have et kæmpe ego ;)

Helle: Det der med at begrænse sig er vist ikke min stærkeste side, men pyt når bare i tager godt imod det ;) Det var så skøn en tur for at feje min dejlige morfar.

Anonym: Det er hun bestemt, hun er så vigtig :) hun har taget både mig og min kæreste med storm. Haha :D hun er også temmelig nem at holde af :P

Juuuly: Hun er halv coton de tulear (bomuldshund) og halv bichon havaneser. Altså en bomuldsblanding :p

Tante sød: :P jeg ved det ;)

Bitten: Ja er hun ikke fin i blæsevejr ;) åf alt det gode chokolade! det var altså en temmelig god skål. Puuh ja de er tosse' ;)

Han er på vej ihvertfald :)

Kira sagde ...

Er først lige stødt på din blog i dag. Den er rigtig god, og jeg skal da følge med fremover :-)

Jeg har selv sådanne to skønne vapser som du har. Begge mine er Coton de Tulear, og det er den SKØNNESTE hunderace ever! :-)

Kig evt. forbi min blog også: www.frøkenleth.dk der finder man også et enkelt billede aller to af de skønne uldtotter....og meget mere ;-)

Hav en dejlig aften

Linebinevaskemaskine sagde ...

Kira: Jamen velkommen til :) jeg suser da straks ind og kigger til dig også. Dit navn lyder simpelthen så bekendt, kan det passe at du er inde på det danske coton forum og tager de smukkeste billede? Pixi er kun halv coton, men hun har virkelig det skønneste sind - rent coton sind ;) det er en fantastsik race med personlighed.

Du må også have en dejlig aften :)

Kira sagde ...

Hej Line.
Ja det er helt korrekt at jeg er inde på Cotongruppen på Facebook :-)

Takker for de rosende ord mht billeder :-) Jeg er fotograf og elsker at tage billeder af vores smukke hunde :-) Om det er en blanding eller ej, er totalt underordnet, de er skønne alligevel :-)

Linebinevaskemaskine sagde ...

Kira: det er ihvertfald skønne billeder :)Vi elsker ihvertfald vores Pixi,selv hun ikke er ægte ;) Jeg mener også at jeg anbefalede Pixi's "blanding", da du søgte lidt info for dine forældre.

Kira sagde ...

Nåååh ja, var det dig? Hi hi ja verden er lille :-D

Kira sagde ...

Jeg har forøvrigt skrevet om din blog her:

http://frøkenleth.dk/wordpress/?p=358

:-)

Anonym sagde ...

Hej,

Følger troligt med på din blog. Super fantastiske opskriver. Er det muligt at få den på din citruskage - den ser god ud :-)

Hilsner fra Maja

Send en kommentar