Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

tirsdag den 26. februar 2013

Masser af fødselsdag

Vi har altid lidt travlt i slutningen af februar i vores familie :) Min mormor, far og jeg har fødselsdag inden for en uge, så der er gaver der skal købes, tid der skal afsættes og kager der skal bages! Nu mormor havde fødselsdag i onsdags, min far havde i går og jeg har fødselsdag på torsdag.


Min søde mormor inviterede familien på aftensmad i onsdags og jeg var der allerede for at hjælpe ved middagstid. Der var nemlig også gæster til både frokost og kaffe :)

Til aftensmad var der bestilt mad udefra for nemhedens skyld og det var retro hele vejen igennem. Forretten var hønsesalat på ananasring, komplet med med bacon, appelsinspringer og det hele :)
Hovedretten fik jeg ikke billede af, da der var lidt travlt med at få den serveret. Det var flæskesteg med det hele! Mmmm!

Jeg havde tilbudt at lave desserten, da det sjældent er særlig godt når man køber udefra. Ofte er det også alt for dyrt i forhold til kvalitet! Min mormor ville gerne have citronfromage, så det fik hun :)


Hun er rigtig glad for blomster, så jeg tænkte at det var den perfekte mulighed for at pynte med spiselige, tørrede blomster fra Terre Exotique

Jeg brugte blomstersalat med kornblomst, morgenfrue, rose og den aromatiske pomme reinette. Jeg synes at det er en rigtig fin, diskret måde at pynte en dessert på :)

Lige inden servering blev der drysset mousserende sukker/ pufsukker. Det er altid en sikker vinder og folk bliver helt fjollede :)

Det blev til to store skål citronfromage, men alt blev spist! 

Jeg har faktisk også allerede selv holdt lidt fødselsdag :) i Søndags havde jeg nemlig yndlingstøserne og dermed madklubben, til fødselsdag om eftermiddagen og aftenen. Så kommer der endelig lidt opskrifter til jer igen ;)

9 kommentarer:

jjj sagde ...

Sikke en heftig uge, og sikke en dejlig familie du har og denne citronfromage kunne jeg da godt lige hapse et stykke af. Med eller uden blomster.

På søndag skal jeg også til fødselsdag og har lovet at tage en brunsviger med. Det er en dejlig måde at glæde på.

VH Hanne

Helle sagde ...

Sikke et ondt indlæg!
Altså.. den der kagebrunsvigerdame... Den ser bare lækker ud!

Og de der fromager.. jeg synes citronfromage smager SÅ godt, men min mand er bange for citrus, så det er aldrig det jeg laver, når vi får gæster..
Men godt, at I har haft nogle gode fødselsdage..... indtil videre! :D

Ivalu Møller-Egede sagde ...

Mmmmh! Al den mad i dét indlæg.. Som højgravid og for tiden hjemmegående på barsel, får jeg altså VIRKELIG lyst til at hoppe ind i skærmen og spise løs :D

Dejlig blog du har her. Jeg glæder mig til at følge dig fremover.

Anonym sagde ...

Sikke et dygtigt og hjælpsomt barnebarn din mormor har. Den dessert ligner noget fra en konditor - og smagte åbenbart ligesådan.
Elsebeth

Louise sagde ...

Åh den citronfromage var alt for god! jeg kunne jo spise begge skåle alene! :D

Jeg har forresten ledt efter en sukkerfri opskrift og det kan sagtens lade sig gøre :D så det må vi altså finde ud af, når i flytter på gården.

Piskeriset sagde ...

Så er det også meget passende lige at snige et 'tillykke med fødselsdagen' ind her ;-)

Mmm.... citron...

Spisekammeret sagde ...

Nej, hvor ser den citronfromage lækker ud. Det er absolut en af mine yndlings "mormor" desserter :).
m.v.h.
Ulrik

Linebinevaskemaskine sagde ...

KunstnerKram: Citronfromage går man aldrig galt i byen med :D uhm, hjemmelavet brunsviger er også bare godt!

Helle: Haha den var faktisk også helt fin af en købeversion :D godt med snask. Du må altså lige opdrage på din mand ;)

Ivalu: Jeg kunne faktisk også godt spise sådan en omgang nu jeg ser billederne igen :P Velkommen til!

Elsebeth: Tak skal du have :) det er vigtigt for mig at hjælpe dem, nu de har taget sig så godt af mig hele mit liv.

Louise: Vi må snart lave det igen så :D ahr det lyder tosset ;)

Piske: haha god timing ;) uhm ja citron! total yndlings :P

Ulrik: Også min! der er virkelig en undervurderet dessert :)

jjj sagde ...

Ja, jeg glæder mig også til at smage den. Jeg er ikke den store brunsviger spiser, men jeg skal jo lige smage på sagerne.

Vh Hanne

Send en kommentar